Οδηγίες διδασκαλίας

Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα Δημοτικά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2020-2021
Οι κατά προσέγγιση 96 ώρες Φυσικής Αγωγής ετησίως για τις τάξεις Α΄-Δ΄ του Δημοτικού προτείνεται να καλυφθούν όπως αναφέρεται ακολούθως:


1) Α΄ – Β΄ Δημοτικού
Ψυχοκινητική αγωγή (32 ώρες)
Μουσικοκινητική Αγωγή – Χοροί (26 ώρες)
Παιχνίδια: Ομαδικά, ατομικά, παραδοσιακά (12 ώρες)
Γυμναστικές κινήσεις και προασκήσεις Ενόργανης Γυμναστικής (10 ώρες)
Προετοιμασία εκδηλώσεων (4 ώρες)
Γνωριμία με φυσικές δραστηριότητες και σπορ υγείας και αναψυχής (8 ώρες)
Καταγραφή δεικτών σωματικής και κινητικής ανάπτυξης (4 ώρες)


2) Γ΄ – Δ΄ Δημοτικού
Ψυχοκινητική αγωγή (22 ώρες)
Μουσικοκινητική αγωγή –Χοροί (20 ώρες)
Παιχνίδια: Ομαδικά, ατομικά, παραδοσιακά (8 ώρες)
Γυμναστική-Ενόργανη Γυμναστική (10 ώρες)
Μύηση στις αθλοπαιδιές και τον στίβο (Ποδόσφαιρο, Πετοσφαίριση,
Καλαθοσφαίριση, Χειροσφαίριση ) (20 ώρες)
Γνωριμία με μη διαδεδομένα αθλήματα και αθλήματα ΑμΕΑ (4 ώρες)
Γνωριμία με φυσικές δραστηριότητες και σπορ υγείας και αναψυχής (4 ώρες)
Ενδοσχολικές διοργανώσεις προσαρμοσμένων αθλοπαιδιών (4 ώρες)
Καταγραφή δεικτών σωματικής και κινητικής ανάπτυξης (4 ώρες)
Κολύμβηση (10 δίωρα στη Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού)*

  • Όταν υλοποιείται η κολύμβηση στη Γ΄ και Δ΄ τάξη του Δημοτικού, παραλείπονται ώρες από τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες αναλογικά.
    Οι κατά προσέγγιση 64 ώρες Φυσικής Αγωγής ετησίως για τις τάξεις Ε΄-ΣΤ΄ του Δημοτικού προτείνεται να καλυφθούν όπως αναφέρεται ακολούθως

 

3) Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού
Καλαθοσφαίριση ( 8 ώρες)
Πετοσφαίριση (8 ώρες)
Ποδόσφαιρο (8 ώρες)
Χειροσφαίριση (8 ώρες)
Γυμναστική (8 ώρες)
Κλασσικός αθλητισμός (10 ώρες)
Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (10 ώρες)
Ενδοσχολικές διοργανώσεις προσαρμοσμένων αθλοπαιδιών (4 ώρες)
Επισημαίνεται ότι οι οδηγίες που δίνονται ανωτέρω αποτελούν ένα γενικό πλαίσιο δράσης για τη Φυσική Αγωγή, δίνοντας αδρές κατευθυντήριες γραμμές που θα βοηθήσουν τους/τις διδάσκοντες/ουσες να θέσουν στόχους, να σχεδιάσουν και να επιλέξουν τα περιεχόμενα για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, που είναι αναγκαία για τους μαθητές/τριες και κατάλληλα για τις συνθήκες του σχολείου τους. Κάθε σχολική μονάδα έχει ουσιαστικά την ευχέρεια να προσαρμόσει το Αναλυτικό πρόγραμμα της Φυσικής Αγωγής, με βάση τις ανάγκες, την υλικοτεχνική υποδομή και τα χαρακτηριστικά των μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σ’ αυτή. Επίσης, σημαντικές πληροφορίες μπορούν να βρουν οι εκπαιδευτικοί στα Α.Π.Σ. και ΔΕΠΠΣ 2003 για τη Φυσική Αγωγή όλων των βαθμίδων (ΦΕΚ 304 τ.Β΄/13-3-2003), καθώς επίσης και στο εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε για τα προγράμματα της Ολυμπιακής Παιδείας, Καλλιπάτειρα και Παραολυμπιακών Αγώνων και υπάρχει στα σχολεία.
Τέλος, τονίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μεριμνούν για την τήρηση των μέτρων και οδηγιών που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και για την υγεία και ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών στο σχολικό περιβάλλον.

Αφήστε μια απάντηση