Έγκριση διεξαγωγής της εκπαιδευτικής πολιτιστικής δράσης με τίτλο: «What if we just dance?/Χορεύουμε;» από την ΑΜΚΕ STILL PILGRIM PARADOX για μαθητές/τριες Π.Ε. και Δ.Ε. – σχ. έτος 2020-2021.

Εκπαιδευτική πολιτιστική δράση: «What if we just dance?/Χορεύουμε;» από την ΑΜΚΕ STILL PILGRIM PARADOX

Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελείται από 3 μέρη:

  1. Παρουσίαση μιας παράστασης από επαγγελματίες χορευτές (αφορά σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας). Η παράσταση έχει διάρκεια 30 λεπτά και πραγματεύεται ζητήματα διαφορετικότητας, ενσυναίσθησης, επιθετικότητας, bullying και περιθωριοποίησης. Μετά το τέλος της παράστασης, ακολουθεί οργανωμένη συζήτηση ανατροφοδότησης με τους μαθητές/θεατές, με ερωτήσεις και τοποθετήσεις των ίδιων, στα πλαίσια μίας ανοιχτής συζήτησης με τους συντελεστές τόσο πάνω στο ίδιο το θέμα όσο και πάνω στους τρόπους με τους οποίους η «γλώσσα» του σύγχρονου χορού, που δεν είναι περιγραφική ή διδακτική, το αποτυπώνει. Εμπνεόμενοι από τη συζήτηση και τα γραπτά των παιδιών, οι συντελεστές θα οργανώνουν ένα σύντομο session αυτοσχεδιασμού, με εθελοντές από το κοινό, όπου με πολύ ξεκάθαρες κινητικές οδηγίες, θα δημιουργείται μία μικρή καθοδηγούμενη χορογραφία, ενώπιων των υπόλοιπων παιδιών. Σκοπός είναι να βγουν οι μαθητές/τιρες από τη θέση του θεατή και με αμεσότητα και ταχύτητα, να συμπράξουν και να δημιουργήσουν μαζί με την ομάδα τους. Η παράσταση αποσκοπεί κυρίως στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών για θέματα που τους αφορούν μέσα από τη σύγχρονη τέχνη.
  2. Εργαστήριο χορού (αφορά σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης εντός νομού Αττικής). Τα παιδιά που θα συμμετέχουν θα είναι εκείνα που θα επιλέξουν τη θεματική που θα υλοποιηθεί στο εργαστήριο, το οποίο θα φιλοξενηθεί κατά προτίμηση εντός ωρολογίου προγράμματος, κατά προτίμηση με τη συνεργασία ενός υπεύθυνου καθηγητή.
  3. Παράσταση μαθητών/τριών. Η παράσταση σύγχρονου χορού σύντομης διάρκειας (έως 20 λεπτά) θα παρουσιαστεί με τους συμμετέχοντες στο εργαστήριο μαθητές/τριες και θα δημιουργηθεί μέσα από το εργαστήριο. Η παράσταση θα παρουσιαστεί εντός του σχολικού χώρου. Στο εργαστήριο θα χτιστεί σταδιακά ένα κινητικό λεξιλόγιο και εν τέλει μία χορογραφία που θα συνδέεται θεματολογικά και χορογραφικά με την παράσταση των επαγγελματιών χορευτών, αλλά θα εμπεριέχει κατά κύριο λόγο προσωπικά στοιχεία των μαθητών/τριών. Σκοπός είναι τα παιδιά να φτιάξουν και να βιώσουν τη δική τους παράσταση.

Επισημαίνεται ότι το εν λόγω πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί, εφόσον τηρηθούν απαρέγκλιτα οι οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την προστασία από τον κορωνοϊό COVID-19 και, επιπλέον, με τις εξής προϋποθέσεις:

  1. Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω πρόγραμμα να είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες και να πραγματοποιείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη σύμφωνη γνώμη του/της Διευθυντή/τριας της σχολικής μονάδας.
  2. Η υλοποίηση της παρέμβασης στα σχολεία να πραγματοποιείται παρουσία των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων.
  3. Να έχει προηγηθεί ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο πρόγραμμα και να έχει εξασφαλιστεί η ενυπόγραφη δήλωση συναίνεσης αυτών, έχοντας υπόψη ότι η συμμετοχή των παιδιών τους δεν είναι υποχρεωτική.
  4. Η υλοποίηση του προγράμματος να μην συνδέεται με τη διανομή ή προβολή οποιουδήποτε διαφημιστικού ή άλλου μη εγκεκριμένου από το ΥΠΑΙΘ υλικού.
  5. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η φωτογράφηση ή η βιντεοσκόπηση των μαθητών/τριών.
  6. Να τηρείται το θεσμικό πλαίσιο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων μαθητών/-τριών, εκπαιδευτικών και γονέων (βάσει της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας Ν.2472/1997, Ν.4139/2013, οδηγίες της 1995/46/ΕΚ, 2002/58/ΕΚ, 2006/24/ΕΚ και 2009/136/ΕΚ).
  7. Η συνολική διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος και για τις 3 φάσεις δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 4 διδακτικές ώρες εντός ωρολογίου προγράμματος
Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλότητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπισης της επιδημικής κρίσης.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να απευθύνονται στο φορέα υλοποίησης.

Αφήστε μια απάντηση